SSD SPEED
هارد SSD چیست و چه کاربردی دارد؟

هارد SSD چیست و چه کاربردی دارد؟

سوالی که امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و آمدن آن ذهن خیلی از افراد را مشغول خود کرده است. Solid State Drive  یا به اختصار SSD نسل جدید سیستم های ذخیره سازی است. در دنیای امروزه SSD ها توانسته اند تا با توجه به مزایایی که دارند جای هارد دیسک ها را بگیرند.

دلایل بهتر بودن SSD نسبت به هارد دیسک ها

1- یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلیل هایی که میتوان آن را به شمار آورد سرعت بسیار بالاتر SSD ها نسبت به هارد دیسک های مکانیکی دانست. هارد دیسک‌ها یکی از عوامل کند شدن سیستم شما هستند ولی شما میتوانید با نصب یک SSD سرعت خود را چندین برابر افزایش دهید.

2- دلیل بعدی مقاوت بالاتر و طول عمر بیشتر SSD نسب به هارددیسک ها است. درایورهای SSD از چیپ های حافظه که nandflash نامیده میشوند ساخته شده‌اند و برخلاف هارد دیسک‌ها دارای قطعه مکانیکی نیستند.

3- قیمت مناسب SSD ها باعث شده است تا شما بتوانید حتی با سرمایه‌ای اندک آن را تهیه کنید و سرعت خود را چندین برابر قبل کنید.

نمونه ای از هارد SSD
نمونه ای از هارد SSD

کاربرد SSD

در ابتدا سیستم هایی که خاص بودند و به دنبال سرعت دسترسی بالا بودند از SSD ها استفاده میکردند ولی امروزه استفاده از SSD یه یک چیز عادی تبدیل شده است. چند نمونه از کارهایی که SSD میتوان  خیلی به آن ها کمک کند را در زیر برایتان می‌آوریم

1-بازی کردن: امروزه با توجه با پیشرفت زیاد حوزه گیمینگ و آمدن بازی های سنگین و گرافیک بالا شما نیاز به یک هارد SSD دارید تا بتوانید بازی ها را به صورت روان و بدون اشکال اجرا کنید.

2-تجارت: افرادی که در حوزه برنامه نویسی و امنیت کار میکنند سرعت دسترسی بالا و سرعت اتقال برایشان یک فاکتور مهم است.

3-سرورها: در سرورها برای اینکه اطلاعات به سرعت بتواند انتقال پیدا کند و به دست کاربران برسد از همین رو استفاده از SSD ها در این حوزه بسیار زیاد است.

SSD Speed
SSD Speed

امیدواریم توانسته باشیم در مقاله هارد SSD چیست و چه کاربردی دارد به شما کمک کرده باشیم.

برای خرید و مشاهده انواع SSD ها میتوانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید هارد SSD با بهترین قیمت و کیفیت